søndag 9. september 2012

Mye rart på japansk tv + en tur til Tokyu Hands


Her i soloppgangens land går det mye rart på TV. Sære reklamer - liker veldig godt de med Tommy Lee Jones som alien for boss kaffe.
Tommy Lee Jones som alien
Men de er også sykt opptatt av mat. Så gods som alle programmene handler om mat. På barne tv lager de mat og gjetter navnet på matretter, kjendiser filmes men de går fra restaurant til restaurant, gameshowdeltagerer premieres med utsøkte retter de kan spise foran tapende deltagere, programverter i rare kostymer som prater til dukker som hvor mye de likte maten eller ikke..... drøssevis med mat relaterte programmer...


Vurdering av maten
verten drev å ristet på magen slik at det så ut som om magenhans snakker :S

På lørdag dro jeg inn til Shinjuku for å ta meg en tur på Tokyu Hands - en alt mulig butikk.



Kan tenke med det er varmt inni de hodene....
Tokyo Hands i Shinjuku lå inne i et gigantisk kjøpesenter for dyre merkeklær. Butikken strakk seg over åtte etasjer, med forskjellige avdelinger i hver etasje.
De hadde mye forskjellig der, blant annet en trevare avdeling - nå vet jeg i ihvertfall hvor jeg kan skaffe modellmateriale :)
De hadde også en lær avdeling der be solgte kaiman og slangeskinn.
oppbevaringsbøker - hulerom inni
Søt risformer og tangkutter for å lage søte pandaformede lunsjer. 
Pølseklype med kattepoter <3
Norske flagg observert 
2x
Ledningholdere
I Japan er det tydeligvis marked for toaletsetetrekk - disse fanted i alle mulige farger - inkludert leopard :S
Men kanskje det blir hygenisk nok hvis en har en washlet (toalett med spyle og tørk funksjon) dass. Selv har jeg kun setevarme på mitt toalett hjemme i leiligheten  -så jeg tror jeg står over disse "lekre" trekkene.

De hadde også på Tokyu Hands en ganske stor utkledning avdeling. Her er noen godbiter:
Bananklasehatt
Kattepotehansker
Syntes modellene på kostymeposene gjør en god jobb 

Priceless - og ja det er en herre i cheerleader uniform.

Darth Vader hjelm
Restauranter ved travle steder har gjerne en automat ved inngangen der en bestiller og betaler maten før en går inn. Man bare putter på penger, trykker på den retten en vil ha og maskinen spytter ut en billett. Denne billetten gir en til personalet som kort tid etterpå overrekker maten. Jeg bestilte okse curry med ris.  
Utenfor større brilleforetninger har de brillerensebord med vannbad som fjerer alt fettet på brillene. Mine briller ble veldig klare og fine etterpå.
Søte puffer i syntetisk pels. 
Veldig tydelig hva denne restauranten serverer - Klør og bein var automatisert og bevegde seg :S

To søte figurer på enden av et rekkverk på vei hjem



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar