torsdag 6. september 2012

Kattekoseoverdose (°?°)

I dag dro jeg på kattekafejakt. Begynte med litt research på nettet og lokaliserte nærmeste kattekafe i Nishikoyama, ca ti min med sykkel fra leiligheten.
kattekafekart:
http://nya-n.jp/nekocafe/gmap.html

Handlegaten i Nishikoyama - frukt og grønnsaker var betydelig billigere her enn i matbutikken 
Kattekafeen ligger like ved  Nishikoyama togstasjon

Her betaler en pr time og noe drikke er inkludert. Jeg var det i tre timer  = 2800 yen - noe som tilsvarer ca.210kr.
Kattekafeen hadde en del grunnregler:
Ingen småunger- bare voksne
Ingenting (utenom kamera) kan tas med inn
Hender må vaskes med antibac. før en går inn
Bilder tas uten bilts
Ikke løfte på katter - la heller betjeningen gjøre det eller la katten komme til deg.
Kos med kattene på kattenes premisser :)
Min favoritt pus - Wagnas-chan.



Store poter

Personalet løftet opp pusekatten så vi kunne holde den. Her en av de andre gjestene.







Stor katt i liten kurv
en av ungkattene
den var litt sky når det var mange katter ute på gulvet, men var ganske kosete





Rar sovestilling
Det var tilsammen tre ungkatter der.
Alle kundene ble utstyrt med katteleker.


Den oransje ungkatten var mest leken







Den tredje ungkatten



Denne katten sovnet på hanget mitt mens jeg koste ned den.
Shima hadde super myk pels




Shirokuma Ossan var kafeens maskotpus. Scottish fold. 



Denne pusen, Ronaujinya, var veldig pratsom - mjauet tilbake når personalet snakket til den. 

Suguru-chan


  
 

Thomas



vet ikke hva denne heter - men jeg ville bare ha kalt den uglepusen













Katter gjør som kjent som de selv vil - her blir personalet behandlet som en trone

Hårball

Mange av kakkene hadde vunnet premier
Her skulle en legge i stemmesedler over hvilken katt en likte best
Fjorårets vinnere
Fjorårets vinnere i kalenderform fikk jeg da jeg forlot kafeen
kafeens hjemmeadresse: http://neko-cafe.net/index.html

etter på dro jeg innom en av de lokale matbutikkene der jeg fant.....
Havregryn til en billig penge. 198 yen for en kilo!! ca 15,-. I de fleste andre butikker jeg har sett etter havregryn had det kostet skjorta. Jeg kjøpte like gjerne to kilo 
I postkassen lå Arkitektnytt - tips til dere andre NAL medlemer på uveksling - som NAL medlem får du tilsendt medlemsbladene kostnadsfritt til utlandet - bare send en mail til NAL og be om det :)
Til middag lagde jeg Gyudon - oksekjøtt stekt i marinade lagt oppå ris
 :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar