søndag 2. september 2012

Lørdag: Final Fantasy 25 års jubileumsutstilling


I dag dro jeg på Final Fantasy 25 års jubileumsutstilling. Her foran en Chocobo
Utstillingen ble holdt i 9.etg i Hikarie Bygningen i Shibuya
Utstillingen ble kun holdt i tre dager, der den første dagen var kun for spesielt inviterte. De to andre dagene var det åpent for alle med fri inngang
Dette førte til veldig lang kø.  Køen ble holdt i gangene ved Shibuya Metro stasjon tre etg. under bakken.
Men køsystemet var veldig effektivt og ingen snek.  Men var veldig varmt  der nede.
Alle automatene var tomme for vann, iste og brus - var kun kaffe og jordbærmelk igjen - siden jeg ikke liker kaffe ble det jordbærmelk for å stille tørsten 
Etter litt over to timer fikk jeg endelig inngangsbånd
Men 20 min med mer kø ventet - men her var det heldigvis godt ventilert og avkjølt
Utstillingshallen
I det første rommet var det utstilt forskjellige modeller og spill fra Final Fantasy serien - her en  "judge" rustning fra FF12
Spillene med tidslinje utstilt
Fra FF10
Modell av "Sin" fra FF10
Clouds "Buster Sword" fra FF7 
Modell av "Midgard" fra FF7

Lightning fra FF13
I det neste rommet ble det vist klipp fra hvert av spillene fra FF1 til FF13. I de to neste rommene var det utstilt originale skisser og illustrasjoner fra de forskjellige spillene pluss en rekke illustrasjoner av Yoshitaka Amano. I disse rommene var det ikke lov til å ta bilder.
Utstillingskatalogen
FF8 illustrasjon av Yoshitaka Amano - bilde fra katalogen.

 Capsule automater 
Fikk masse søte klistremerker
Etter utstillingen var det i gangen utstilt illustrasjoner  av gjesteartister.



Chocobo!!
Etterpå så jeg litt på noen andre utstillinger i etasjen under:
"smeltet" speil
Motorsykkelsetekrakk
Skåler reparert med blyglass - vet ikke helt om jeg ville spist av dem pga. blyet

Veldig bra lager plastikkmat
Kosedyrball




Papplangbein
Esel!!
Kjøpte også et o-bento klede - Var brettet som en kimono når jeg kjøpte den.
I bruk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar